Sunday 27 December 2015

saya biasa fikir kebahagiaan semua tetapi kakak ingatkan utamakan suami

Dari situ banyak saya ikut suami. Ringan fikiran bila fikirkan suami ni. Tetapi buat tetap kerana Allah. Biasa emak akan suggest apa apa, emak akan terus sebut tanya abeang dulu. Nak tergelak la juga bila sebut abeang kok ni. Syukur dapat suami yang ikut saya jugak. Tentang anak-anak pun, ikut cara suami jugak. Mudah lagi. Contoh nak keluar ke KL, emak bapa suka makan,  jalan makan lagi, jadi kami ambik masa yang pendik untuk duduk sebab budak budak akan bosan. Parenting ni sebagai ibubapa ada authority untuk suruh budak ikut ja tapi high warm  iaitu berlembut dengan anak tu ialah dengar pendapat anak jugak. Bila tanya kenapa, anak akan jawab dah makan. Kena lah kita hormat pendapatnya juga. Hari ni memang teringatkan blogger kak zakie, penggunaan bahasa beliau lembut. Rindu beliau. Ok nak bersiap untuk makan tengahari.

Ini lah jantung hati saya, jiwa raga kami. Dah besar pun. Taoi ada ragan masing masing, Faiq lebih memahami. Moga hidup lebih bersinar, dari saya Fair.

No comments:

Post a Comment

Drop a line of your adventure...